Thursday, January 22, 2009

DINAR EMAS: SISTEM KEWANGAN ISLAM UNTUK DUNIA







Dunia semakin hancur dan musnah akibat kebergantungan kepada USD yang nampaknya secara paksa dan terpaksa menerima sistem Yahudi ini. Lebih parah setelah Fiat Money yang semata-mata bersandar pada nilai kertas yang dicetak (USD), tanpa bergantung kepada sandaran emas sebenar.

Kenaikan harga barang sebenarnya menunjukkan kejatuhan nilai wang kertas yang kita pegang. Ia bukanlah sebenarnya teori inflasi, walaupun itulah teori inflasi yang dijaja oelh yahudi dan menjadi sistem pada perekonomian semasa. Kini, apa lagi yang mampu menstabilkan ekonomi dan meredakan kerisauan yang kita cipta sendiri?

Kembalikan kepada penggunaan dinar sebagai nilai utama pertukaran barangan yang digunakan sejak berzaman dahulu lamanya. Penggunaan dinar sebagai pertukaran digunakan dalam tamadun Greek Purba, tamadun Mesir dan Parsi, juga tamadun Konstantinaple. Kenapa pula ia tidak boleh digunakan, jika sekian lama terbukti ia selamat dan boleh menjamin keselamatan pengguna dan barangan yang ditukar.

Secara mudahnya, dinar boleh digunakan dahulu pada pertukaran sesama negara Asean; contohnya perniagaan dengan Brunei atau Indonesia kita mulakan dengan bersandarkan dinar, tentunya ia jauh lebih baik tanpa kita menentang IMF secara langsung.

Nampaknya masih banyak yang kita tidak tahu tentang pengaruh wang, kewangan, inflasi dan bermacam lagi yang disembunyikan oleh Yahudi selama-lamanya. Wang dinar yang asalnya milik kita perlu dimansuhkan atas telunjuk Yahudi cuma.

Terima kasih saudara Abdul Halim Abd Hamid, pensyarah MMU yang menyampaikan ceramah semalam berkaitan wang dinar. Menarik dan bermaklumat.

1 comment:

Anonymous said...

This is a good blog, thanks for sharing.



***************************
$$Win Cash in 60 Seconds$$

***************************