Wednesday, May 2, 2012

PERJALANAN

Perjalanan jauh memenatkan. Ia berbaloi apabila hajat tertunai.

Khamis 26 April, ke Sepang program RMI.

Jumaat 27 April, 3.00 petang kami bertolak ke UiTM Pulau Pinang menghadiri Konferensi Pendidikan Islam CITU. Bercadang mahu bertolak awal pagi jam 5, tetapi mendapat berita kematian Fara anak Kak Pah jiran selorong di TY, kami tangguhkan sehingga selesai pengurusan jenazah.

Singgah makan di Gelas Besar Food Court, memang berbaloi. Boleh makan sampai puas dengan sistem gerai - order bayar dan makan. Banyak pilihan. Saya pilih nasi gulai kawah batang pisang.

Sabtu, 28 April: Dato' VC begitu bersungguh-sungguh mahu melihat CITU maju dan terkehadapan. Program pengantarabangsaan diberikan kepada CITU terutamanya dengan negara umat Islam minoriti. Ini tugas berat yang perlu kita pikul bersama. Selain mewujudkan pusat Akademik untuk CITU, soal perpaduan ummah sewajarnya menjadi agenda CITU dalam konteks negara ini.

Pekan Rabu masih seperti dulu. Abang Sanusi diraikan hari ulang tahunnya. Pak Teh masih boleh berjalan, walaupun langkahnya amat perlahan dan berhati-hati.  Mendengar ceramah seperti dalam majlis seloka tukang karut dulu-dulu jua.

Ahad; peluang bersama anak-anak di SKPT. Terubat rindu dengan SKPT. Mahu saja aku berbakti saban tahun di sini, di sini tempat pertama aku mengenal huruf.

Bertolak pulang ke Sekinchan pada malam Isnin. Isninnya cuti walaupun ada dua agenda penting; MPE dan majlis perpisahan Tuan Haji Yusuf, Timbalan Bendahari Kanan UiTMJ.

Isnin; urusan keluarga di ofis.... ziarah sedara mara.

Selasa: ketupat palas, dan pulang ke Segamat. Ain Hanani di TKC.

Berbaloi.

No comments: