Tuesday, March 18, 2008

DI MANA RAFIDAH DAN...

Barisan Kabinet Baru telah diumumkan Pak Lah. Ramai muka baru membarisi kabinet kali ini seiring dengan muka lama yang ramai kecundang dalam PRU 12 8 Mac lalu. Pak Lah cuba sedaya upaya membarisi mereka yang benar-benar 'clean' dan dijangka boleh membantu jentera kerajaan dan jentera parti mendepani arus perubahan masa kini.

Mengharapkan tokoh-tokoh lama yang banyak berkudis, tentunya bukan jalan terbaik bagi Pak Lah memperjudikan lagi kedudukannya dan kedudukan BN keseluruhan. Tidak hairan jika DS Rafidah Aziz yang telah lama dikritik pembangkang, akhirnya dinafikan dalam barisan kabinet kali ini.

Hanya mereka yang bernasib baik barangkali terpilih seperti Datuk Dr Mashitah dan TS Muhamad Muhd Taib yang tentunya punyai perancangan tersendiri untuk mempertahankan kewibawaan kerajaan. Dr Mashitah mungkin tidak sehebat Shahrizat mahupun Rafidah, namun itulah yang ada yang mampu diketengahkan Pak Lah, dan kita harapkan dia mampu melakukan sesuatu untuk kaum hawa dalam negara. Harus diingat, kaum hawa tidak cukup digula-gulakan dengan ceramah agama semata, mereka perlukan juga ideologi, gagasan, makanan dan taraf hidup yang setanding.

No comments: