Friday, February 13, 2009

KOPERASI MASJID AL-MUHAJIRIN TAMAN YAYASAN BERHAD

Mesyuarat Penubuhan Koperasi dipengerusikan oleh saya
Antara jemaah yang hadir.

Syukur Alhamdulillah malam tadi, 12 Feb 2009 tercatat sejarah baru bagi Surau Al-Muhajirin Taman Yayasan setelah rasminya ditubuhkan Koperasi Masjid Al-Muhajirin Taman Yayasan Berhad. Mesyuarat Pra-Penubuhan telah dihadiri wakil Suruhanjaya Koperasi Malaysia Wilayah Segamat, Sdr Zul Yamin Radzi, Sdr Mohd Amir Ahmad dan Sdr Hashim Abdullah. Turut hadir Ustaz Wan Hasan Wan Abas selaku Penggerak Masjid DUN Buloh Kasap.

Ramai jemaah yang hadir, berdaftar seramai 70 orang dan surau ini adalah yang pertama dibenarkan penubuhan koperasi di Malaysia. Ia antara 10 masjid terpilih di negeri Johor yang diberikan kelulusan mewujudkan koperasi, dan satu-satunya surau adalah surau al-Muhajiri. tahniah kepada pengurusan atas kejayaan ini dan tentunya menjadi harapan besar kerajaan melihat ekonomi umat Melayu, umat Islam di kawasan ini kekal terpelihara dan mampu bersaing.

Sembilan Ahli Lembaga yang dipilih termasuklah; Hj Ramlee Ramlan, Hj Yusof Embot, Hj Manan, Haji Norashikin, Hj Ismail Tarmudi, Hj Jaafar Ahmad, En Ghani Rahmat, Haji Daud dan Haji Md Nor. tahniah dan selamat maju jaya untuk koperasi pertama seumpamanya di Malaysia untuk sebuah surau seperti ini..

No comments: