Friday, June 26, 2009

WAN AZIAH (?)

Dalam perjalanan ke Shah Alam 25 Jun lalu, saya singgah mengisi minyak di Petronas. Seorang wanita kelihatan memerhatikan saya, dia memakir semula keretanya dan datang menegur saya. Rupanya dia adalah bekas pelajar saya semasa di UiTM Sabah dahulu. Sejak 1996 saya tingalkan Sabah, sejak itu tidak banyak perkembangan yang diikuti. Ramai bekas pelajar yang berjaya dalam kerjaya mereka, ada yang menjadi pensyarah, usahawan, pegawai kerajaan dan berbagai lagi.

Wan Aziah saya kenal rapat dahulunya, namun setelah lama tidak berhubung, tiada langsung ingatan lagi kepada nama ini. Sikapnya yang mahu menyapa melihatkan ketulusan diri dan saya amat hargai sikap anda. Dia boleh berlalu tanpa menegurpun kerana saya tidak pernah ingat namanya lagi, namun seorang guru amat teruja dengan penghargaan seperti ini. Guru tidak mengharapkan balasan, sekadar penghargaan dan terima kasih.

Semoga anda berjaya.

1 comment:

Anonymous said...

terharu dengan post yang 1 ini..may Allah bless u ustaz

-zieyla