Monday, October 26, 2009

MAQALAH 2009 DAN SEJAMBAK KASIH (AYAH & IBU)




MaQalah adalah buletin Unit Kualiti UiTM Johor yang sepatutnya diterbitkan setiap semester sekali, namun ia agak terlewat. Kali ini siap dicetak pada 20 Oktober lalu dan diedarkan keesokan harinya. MaQalah memaparkan perkembangan UiTM Johor termasuklah aktiviti kualiti yang menyeluruh kita masukkan. Sebagai Ketua Editor, berulang kali dibaca, namun ada juga yang tertinggal satu dua benda..

Insya-Allah MaQalah jilid 2 2009 menyusul dalam masa terdekat. Kami bertuah mendapat pencetak baru yang bagus kualitinya, murah dan mudah urusannya. Tahniah Sdr Ghazali yang masih muda menguruskan syarikat percetakan sebesar ini.


Buku 'Sejambak Kasih Untukmu Ayah' dan 'Sejambak Kasih Untukmu Ibu' adalah tugasan kelas yang saya berikan sebagai latihan kepada pelajar untuk mereka membiasakan diri dalam penulisan. Hasil buah tangan pengalaman mereka bersama-sama ibu dan ayah (dalam dua kelas) terbitlah buku ringkas seperti ini. Saya pesan kepada mereka supaya mereka sampaikan buku ini tanda kasih dan sayang kepada ibu bapa..

No comments: