Monday, May 24, 2010

BANGUNAN HEA UiTMJ YANG BARU


Jumaat lepas, selepas menziarahi Us Syazali dengan baby barunya, sempat juga menyinggah di blok baru HEA UiTMJ. Cantik dan kemas.

Kerja pemasangan lampu dan pembersihan berjalan terus. Siapa yang kena pindah ke sini, tentunya teruja. Bilik baru, kondisi baru dan tentunya semuanya baru. Hanya terfikir sendiri, nampaknya selepas ini UiTMJ akan ada dua klik, dua team yang terpisah. Susah lagi kita nak jumpa-jumpa di Bilik Rehat. (Tapi saya tak mahu pindah)

3 comments:

Anonymous said...

Ustaz,

Saya dulu memang sayang kat UiTM Johor. Tapi bila masa berpindah, maka berpindahlah saya..Perpindahan adalah pembaharuan kepada minda..tidak pada bangunan lah Uztaz..heheh (gurau je).

Bila pulak giliran ustaz hendak berpindah?

Anonymous said...

Salam Ustaz PM Nawawi,

Perpindahan adalah satu transisi sementara sahaja. Yang lebih penting semangat baru dan perjuangan yang lebih "fresh" bersesuaian dengan bangunan baru dan pelbagai kemudahan baru yang disediakan oleh UiTM.

"Perjuangan perlu diteruskan walaupun di mana sekali pun ditempatkan....."

Anonymous said...

Yang bila nak pindah tak tau lagi ialah transformasi tamadun pelajar daripada yang tak menutup aurat kepada tutup, yang tak solat kepada solat, yang tak reti ngaji walaupon dah besaq kepada reti, budaya cinta ilmu dikembangkan bukan budaya ilmu teater @ hiburan semata, nak jadikan Islam sebagai Din, bukanya asyik cerita nasib orang Melayu dulu kini & selamanya ajje, salah sape dulu time setuju mentega berbilang bangsa, no turning back lagi, hanya yang perlu kini berjihad perkukuh Islam sbg Din... Medan ini kecik ajje UiTM Segamat, nak harapkan sape lagi kalu bukan Pak Ustat & Ustazah, takkan lecturer Biznezs, Jihad takde rehat atau office hour @ alasan kekangan itu ini, dah namapon jihad, cuma perlu SMART le sikit nak nongkah arus... Maaf kalu agak keras sikit sbb kita dah takde masa dah, gejala couple zina ni dah tak terbendung lagi dah, ngeri tol, puncanya pasal Islam tak dijadikan Din... Semua org nak play safe, lebih sedih lagi yg bergelar Pak ustat ngan ustazah lak yang seolah-olah cam redho ajje... Patutnye kena strict la dalam hal hukum spt aurat, pergaulan bebas, pahaman liberal dll... Wallahu A'lam...