Thursday, July 26, 2012

PEMANIS

Tutur bicara lembut, belum tentu hatinya lembut dan lunak.

Sapaan yang sopan belum tentu pemikat yang baik untuk diterima.

Aturkan strategi, putarkan seluruh sistem untuk bernaung di bawahnya, maka sudah cukup untuk mengatakan ia kepada kehendak tersendiri.

Entah apa tujuan, entah apa matlamat entah apa alasan

Mungkin tidak penting alasan seperti tidak juga penting sebab dan akibat, asal semuanya kelihatan beres dan beres. Memadai tangan kanak baik dan kelihatan baik, usah pedulikan tangan kiri, usah dihiraukan seluruh tubuh yang menanggung akibat.

Pemanis, pemanis itu tetap rasanya manis walaupun pahit akibat di kemudian hari.

2 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

.

(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')








~Janji Ditepati - Kami Tak KEBULUR dengan Jawatan dalam UMNO!! ~
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=196#196


5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1

Anonymous said...

mereka tidak bodoh..HUDUD???cub fikir baik2 eah..mengangap mencuri dan merompak itu satu kesalahn sudah di kira HUDUD..mengangap melakukan maksiat sudah dikira HUDUD..mengapa tidak di lakukan HUDUD???kerajaan telah pon melakukan HUDUD tetapi tidak menyeluruh..pada masa kini maksiat berleluasa..di dalam HUDUD kita hanya bole mendakwa orang yg melakukan mksia apabila kita nmpak dgn mata kita sendiri dan bersaksikan 3 orang lelaki apabila lelaki itu memasukan zakarnye ke dalam faraj wanita tersebut..tidak kah itu semua mustahil utk waktu sekarang kerana meraka bnyk melakukan mksiat di dalam hotel???dan bagaimana kita hendak melihat dgn mata kite sendiri??ulama2 telah berbincang dan telah mengatakn bahawa utk mencegah maksiat , haruslah dicegah semasa meraka antara lelaki dan perempuan itu berduan atau pown berkhalwat dahulu..itu antara langkah yg paling berkesan .cuba fikir baik2..adakah kamu tidak selese dgn kerajaan sekarng??jikalau PKR yg memerintah,kemungkinana besar kedutaan ISRAEL akan di buka di malaysia.. fikir masak2..dan DAP pula sekongkol PKR akan menegakn LGBT di malaysia..tidak kah terok malaysia nanti???fikir baik2 dan masak2...