Wednesday, May 21, 2008

ALLAH TENTUKAN YANG TERBAIK..

Hari ini rasanya macam kurang enak, dan mungkin kurang produktif. Tapi saya amat bersyukur apabila sdr Md Saufi, datang menjenguk dan berbincang tentang seminar STSS. Dan berlanjutan hingga kami dapat siapkan satu proposer untuk kajian. Alhamdulillah proposernya hampir siap, atas tajuk Islam Hadhari.
Dalam pada itu, satu lagi proposer telah lama saya siapkan tapi belum bergerak. Apabila terjumpa rakan kongsinya, saya pun mulalah bertanya itu ini dan diapun tergerak untuk teruskan. Dan sayapun buat lagi satu proposer penyelidikan dan hampir siap untuk dihantar, setelah ditambah seorang lagi rakan kongsi atas tajuk Sekolah Agama..
Sedang menyiapkan buat proposer, tiba-tiba diterima panggilan seorang rakan memaklumkan ada kematian di Taman Yayasan dan jenazahnya akan disembahyangkan di surau kami pada Zohor itu juga. Jam sudahpun 1.10, Zohor sudah hampir masuk. Saya tinggalkan kerja berbaki kepada Ust Khairah dan pulang menguruskan jenazah.
Seusai mengurus jenazah, Allah berikan habuan yang cukup banyak. Jiran sebelah rumah sedang mengecat tembok rumahnya dan akan mengecat sama tembok rumah saya percuma. Saya pergi pula ke wakil insurance kereta, diberinya lagi satu tuala percuma (semalam dah dapat satu). Masuk ke ofis berjumpa dengan ust khairah dan Ust Azma, mereka pula menghulurkan cadangan manuskrip untuk diterbitkan.. Alhamdulillah. Moga semua rakan-rakan kita dan saya juga Allah berikan yang terbaik pada setiap hari.
Nikmat Allah tidak terhitung.. (Dalam pada itu UPENA Shah Alam bagaikan memanggil saya...)

No comments: