Friday, February 20, 2009

PERAK OH PERAK

Bermula dengan rampas kuasa mengggunakan pengaruh sultan, Perak kini semakin gawat. Speaker menggunakan kuasa yang ada padanya, dan nantilah apa pula langkah BN untuk memahkamahkan speaker... Zambry pun dimahkamahkan, semua orang sudah kelam kabut..

Inilah realiti politik yang tiada jalan sudahnya. Sampai bila krisis politik seperti ini akan berakhir?

Kepada DYMM Sultan Perak, kita mohonkan perkenan Tuanku untuk membubarkan DUN dan akhirnya kita serahkan kembali kuasa kepada rakyat. Itu yang terbaiknya. Itu langkah terbaik sebelum lebih parah rakyat mempertikaikan institusi istana dan memandang rendah institusi istana..

Telah banyak negara yang menyahkan raja lantaran kesilapan mereka menguruskan negeri @ negara....)

2 comments:

Anonymous said...

Salam.

Tidak pelik dengan apa yang berlaku di Perak sekarang, dulu pun Tanah Melayu pernah hampir tergadai kepada penjajah selama-lamanya apabila pihak yang digelar 'BENTENG TERAKHIR bangsa' menandatangani gadai janji yang dinamakan MALAYAN UNION!!! Bilakah agaknya dalam sejarah, mereka pernah membela rakyat? TIDAK PERNAH!!! Mereka hanya memikirkan hidup mewah mereka dan sentiasa mencari jalan untuk terus mewah biarpun rakyat jelata terpaksa hidup menderita!!!

Unknown said...

Pada pendapat saya, bagi menjamin kedaulatan raja-raja melayu yang menjadi satu-satu lambang kekuatan bangsa melayu dan agama islam, saya mohon kepada semua orang melayu agar bertenang....saya amat berharap agar pemimpin-peminpin lebih bertangggungjawab untuk mengusulkan kepada raja-raja untuk mempertimbangkan semula keputusan yang telah dijalankan.