Monday, August 17, 2009

YASINAN DAN KOMPANG





Ahad (16 Ogos) agak kalut di rumah kami. Paginya latihan kompang anak-anak dibimbing En Ghani. Saya hanya sempat menyediakan sedikit sarapan untuk mereka, sibuk ke pasar membeli itu dan ini. En Ghani memperkenalkan pula angklung kepada anak-anak kompang.. meriah jadinya.

Petangnya pula majlis Yasinan Wanita KYTY2 bermula jam 2.30 petang. Kami sekeluarga memasak, termasuklah Ibrahim, Nuha, Atifi dan Zaim. Masakan utama mi kari, sedikit bubur jagung/ dan agar-agar. Air sirap limau sahaja. Dalam pada itu, saya ke UiTM mendapatkan bahan untuk ceramah 'puasa' yang akan disampaikan kepada mereka.

Alhamdulillah nampak ramai wanita yang hadir (60 orang ada kut) dan majlis yasin berjalan lancar. Ayahanda Hj Khalid dan Bonda turut hadir dan terharu apabila Puan Hjh Zainab, Pengetua SMK SK juga hadir sama.. siap basuh pinggan lagi...)

(Bersyukur dengan kewujudan KYTY2 telah berjaya menyatukan kaum ibu di TY 2, ada aktiviti yasinan, marhaban dan kendarat. Dan yang paling penting mereka kenal sesama mereka dan berpanjanganlah interaksi kemasyarakatan di TY dalam usia 3 tahun..)

No comments: