Friday, September 11, 2009

KHATAM AL-QURAN

Tadarus berjalan di sepanjang Ramadan. Di Surau Al-Muhajirin diadakan selepas tarawih dan selepas Subuh. DI UiTM, setiap hari jam 8 pagi di Pejabat Pentadbiran (lelaki), Bilik Seminar (wanita), jam 12 kumpulan pensyarah wanita (di BM CITU), dan jemaah lelaki selepas Zohor di Masjid. Saya sempat ikut sana sikit, sini sikit.

Tadarus menemukan kita dengan rakan-rakan baru, membaca dan membetulkan salah silap sebutan dan bacaan. Seronok dengan ketulusan dan keikhlasan sahabat saling membantu.

Kini Majlis Khatam pula diatur. Di Surau Al-Muhajirin akan diadakan pada 12 Sept (Sabtu) bermula jam 5.30 petang hingga waktu berbuka puasa. Jemaah dan orang ramai dijemput hadir dengan menu istimewa rebung masak lemak bersama perut (babat), masak kicap itik dan lain-lain.

Masjid As-Syakirin UiTM diadakan pada 15 September (Selasa) yang tentunya meriah dengan kehadiran staf dan warga setempat.

Mengenangkan semua ini, terasa begitu istimewanya Ramadan, begitu sayangnya mahu meninggalkan Ramadan yang berbaki hanya 9 hari sahaja lagi.

Ya Allah rahmatilah kami, ampunilah dosa kami dan permudahkan urusan kami di dunia mahupun di akhirat.

No comments: