Monday, October 12, 2009

PILIHANRAYA KECIL BAGAN PINANG




Kebetulan menghadiri Kursus anjuran Yayasan Pembangunan Insan, JPM di Hotel Selesa, PD pada 9 - 11 Okt, serentak dengan pilihanraya kecil Bagan Pinang. Begitu meriah sepanduk dan ramainya manusia berkampung di Port Dickson bagi menyokong kedua belah parti.

Ternyata DS Isa Samad masih diperlukan penduduk setempat walaupun gerakan PAS bukan calang-calang berhadapan jentera kerajaan yang begitu besar. Cumanya sampai bila orang Melayu akan bertuhankan parti politik; sedangkan parti itu hanyalah wasilah untuk mencapai matlamat lebih besar; REDHA ALLAH. Kenapa perlu mencaci cela (oleh kedua belah pihak) semata-mata untuk menunjukkan kehebatan diri?

(Saya impikan kempen pilihanraya dengan kedua-dua calonnya berdiri di atas stage yang sama, berhadapan audion yang sama untuk menyatakan pendirian masing-masing. Tapi sampai bila?

Catatan: MCA; Persidangan Agung Luar Biasanya memecat Soi Lek dan Ong Tee Kiat;MCA dapat Presiden baru Liow Tiong Lai? Parti berteraskan bangsa India - Magal Sakti dilancarkan DS Najib menjadi pesaing terdekat MIC,

No comments: