Sunday, January 5, 2020

AKU MELIHAT PADA UMURKU 55 (1) ANGKA

Aku mulai dengan Bismillah.

Aku mulai dengan Alhamdulillah

Aku mulai dengan syukur atas nikmat Tuhan berikan untuk aku hidup pada era yang sungguh cepat berubah. Pada era yang tidak terjangkau dek akal dan mata kepala dengan teknologi menguasai relaiti manusiawi.

Aku anak kampungan lahirnya pada ketentuan Tuhan pada tanggal 9 September 1965. 55 tahun usiaku pada tahun 2020 yang membawa perfect vision untuk seorang lelaki.

Aku suka pada angka 9 dan angka 3. Semahunya aku menempah nombor plat kereta bernombor 313 sebagai perlambangan jumlah muhajid pertama Islam dalam perang Badar, ahli syurgawi yang mulia di sisi Allah. Ia tidak menjadi kenyataan kerana aku dapat nombor pilihan lain 413 pada kereta baharu pertama milik kami, Toyota Unser yang digunakan sampai hari ini. Ia sebahagian hayat kami yang dikasihi.

Aku pernah memiliki nombor plat Naza Citra berwarna merah 9965 sebagai perlambangan tarikh lahirku. Namun Naza Citra tidak lama bertahan, aku tolak gantikan dengan Honda Civic bernombor plat 9993. Sebuah lagi kereta baharu kami NCS9969 pada Pajero Sport sebagai gabungan tarikh lahirku dan tahun kelahiran Shida, 1969.

Hanya nombor telefon masih kekal pada nombor 013-775 9965 dan Shida pada 013-7709965.

Gandingan baharu ini tidak pernah dirancang sama sekali, tetapi ia terjadi sebagai anugerah Tuhan kepada hambanya. Toyota Unser pada 413 dengan Honda City milik Ateh, 513. Tidak perlu disalahkan takdir. Tuhan lebih tahu.

Angka 9 dan 3 akan sentiasa beriringan.

1 comment:

Marsya said...

Numpang promo ya Admin^^
ajoqq^^cc
mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
mari segera bergabung dengan kami... (k)
di ajopk.com ^_~
segera di add Whatshapp : +855969190856