Monday, January 19, 2009

UMNO, BN DAN KUALA TERENGGANU

Kemenangan PAS di KT bagaikan sudah dijangka, dijangka sejak hari pengistiharan calon BN oleh pemimpin tertinggi negara. Kita tidak berapa kenal dengan Datuk Wan Farid, namun orang KT telah lama tahu dan ahli politik setempat juga tahu keperibadiannya. Lebih merisaukan apabila Tun Mahathir menamakan dia sebagai orang Pak Lah, maka sukarlah BN dan UMNo hendak menjawab soalan ini.

Walau apa pun, BN tidak pernah belajar dari kesilapan lalu. Media masih digunakan sepenuhnya untuk memburukkan pembangkang dan kerjaan negeri yang diterajui PR. Setiap inci berita dalam negeri, berita buruk sahajalah yang terpampang dan didedahkan. Malah apabila tiada berita, maka cerita-cerita 'hampeh' itulah yang digembar gembur termasuklah 'hudud'.

Orang ramai yang mengikuti media menjadi jelak dan jelik dengan karenah BN. Mereka seharusnya lebih berani dan terbuka menerima dan berkongsi gagasan pembangkang dengan gagasan BN melalui media. Berilah peluang kepada pihak lain dan di sini rakyat bijak menilai mana satu yang hendak dipilih.

Apabila pengundi muda melihat media, mereka terus membenci media dan lebih senang mempercayai blog dan saluran internet lain. itu yang berlaku dan seharusnya UMNO dan BN meninggalkan karpet merah untuk meraih undi...

Kepada Pas, tahniah dan amanah ini adalah satu amanah besar daripada pengundi, rakyat, agama (Islam) dan keadilan yang perlu dibawa.

No comments: