Thursday, December 30, 2010

BOLA SEPAK PIALA SUZUKI: TAHNIAH MALAYSIA

Telah lama kita tidak menghargai pasukan bola sepak negara. Lama benar kita tidak tertarik mengikuti perkembangan bola seperti ini. Kemenangan ke atas Indonesia adalah satu lonjakan baru dalam arena bola sepak negara. Tahniah kepada semua pemain dan pengurusan tertinggi yang berjaya mencorak tenaga baru daripada kalangan anak-anak muda yang berbakat.

Menyaksikan gerak solo Safee menjaringkan gol permulaan teringat saya kepada Super Mohk yang laju menggelecek bola dan mengalahkan musuh. Apakah era kebangkitan ini akan membawa jauh team kita ke persada dunia? Tidak boleh saya lupa dalam perlawanan era 80an dahulu, Selangor bertemu Singapura. Pada awalnya kita tewas 2:0 dan kebangkitan semula pada saat akhir memberi kemenangan 4:2. Lonjakan kegembiraan luar biasa hampir-hampir melanggar TV yang kami tonton.

Kita harapkan pengurusan tertinggi FAM akan lebih terbuka dan melihat potensi anak-anak muda kita untuk terus diketengahkan. Jurulatih dan semua team MALAYSIA, tahniah dan syabas. Safee, Sabri Abu dan Khairul Fahmi antara yang terhebat kita jumpa. Dan selamat bercuti...

No comments: